Pengalaman amik lesen kereta🚗 [Myjourney]

Hello everyone💕 I hope you will enjoy with my new entry❤ Happy reading yaa..
-
P/s:- setiap pengalaman orang tu lain lain, so janganlaa judge apa yang saya akan share ni. Kalau berminat teruskan kalau tak berminat sila laa keluar yaa ") ✌ no war
-
Okay, as we know first step nk take licence of course dengar kuliah dia duluu kan, masatu takda rasa apa pun, borink gak aa 6jam mereput jee org ckp kat depan heheh, test computer 2x sebab first2 test tuu aku dpt 40/50.. siak lagi 2 jeh nak lulus hahah second test tuh baru lulus.. tebal muka nak minx duit kat ibu hehe..31st december 2017 aku belajar 5 jam dalam circuit duluu dgn kak emy, dia baik tapi aku nih susah sangat nak faham ape dia ckp hahahah, yelaa aku tkde lesen motor ttibe nak amik lesen kete pulak hahaha so kekok laa dari bab putar stereng, clutch  control and so on.  Sedih laa banyak kali kena marah tpi aku positive jee heheh sebab da xsabar nak balik rumah.. kepala dah pening
-
Lepas belajar 5jam, rehat 2 minggu.. second week of 2018 belajar balik tp dgn pakmi (cikgu yg ngajar bawak kete) ptg tu belajar terkejut gak aa, 5jam belajar haru biru ttibe nak bawak kat jalanraya fuhhh nervous gilaa.. tp alhamdulilah that day was truly full of magical as things went well and fortunately x accident lol. Semasa dalam proses pembelajaran tuu I admitt untuk first learner mcm saya ni susah gak aa, bawak kereta kita kena guna semua pancaindera yang ada,tkboleh berangan walau sedetik heheh.. time belajar 2jam jee, 10x belajar. Sampai kan pakmi tu kata "kau takde ler keje lain kan najwa, asik nak mati enjin je" HAHAHAH tp masa the last day proses belajar alhamdulilah jalan raya was perfectly perfect! Dah xmati enjin, and an excellent clutch control. TAPI.. bukit pulak buat hal🗻🗻 dasar puaka~~ lol. Tp tkpe kita cuba bertenang yaa anak2, practise dalam 5x then da okay😅
-
26 February 2018
Hari JPJ.. pakmi dah pesan kalau gagal dua2 bahagian kene repeat 2/4.. haa sudahh kena tunggu sebulan lagi.. masa tunggu giliran nak naik bukit tuh perhh seram seyh, dia punya clutch kete tuh main tinggi lagi, aku dah adjust tempat duduk pun kaki aku masih xsampai nak habiskan clutch pastu aku terpaksa tegak kan je badan aku😂😂 paling kelakar sampai je petak kuning kat atas bukit tuh kan kene break, pastu badan aku da tersandar kat seat, hampir2 clutch nak terlepas.. tarik handbrek lu pape roger~~~ hahaha, balance punya balance alhamdulilah kete dengan selamatnya turun kedepan😊😊.. pergi laa next section, buat parking tepi, tiga penjru, selekoh Z & S .. okay pass untuk dalam litar syukur..
♡♡ pastu tunggu turn untuk jalanraya pulak.. bayangkanlaa dri pagi tunggu, pukul 3 baru buat jalanraya, aku xisi perut pun masatu sebab nervous punya pasal hahaha (jangan dicontohi). You know what abg jpj tuh baik gilaa, banyak borak laa dalam kete😄 salah masuk gear pun dia yg tolong, what the😂😂 dan disebabkan tu jugak aku lulus.. alhamdulilah tak kene repeat😅.. now aku tgh tunggu lesen P yihaaa💃💃 tq abg jpj!
-
What can you gain from reading my entry?
1) Jangan putus asa. Buat sampai habis walau kita tktahu ape yg ada kat depan kita
2) kalau sekali enjin mati tuh next dtg belajar terapkanlaa dalam diri "harini belajar kete taknak enjin mati dahh"
3) buat sungguh2 time jpj kalau boleh maniskan dgn senyuman😅 kalau dpt jpj perempuan tuh hermm banyak2 selawat
4) "practise make perfect" 10xbelajar cuba kumpulkan segala lessons become in one.. guna ape yg da belajar masa dalam test jpj
5) RPK pun penting😂😂😂 time buat RPK aku buad bodo2 jee sebab test rmai2 kan hahaha 
6) sapu minyak urut kaki sblum test😅 ni yg aku buat sebab time nervous berkemungkinan kita akan terlepas clutcth then enjin mati hahaa ahh sudahh
-
♡Special thanks♡
Thank you ibu for being my pillar of support and strenght.. I couldnt make all of this without you💕 .. thank you Amin sebab hantar kita pi belajar kete and amik kita balik ape semua, i owe your big time, b. Iloveyou..thank you kak emy and pakmi sebab sabar ajar saya😂😂😂 serik xnak naik bukit lg dah😂🗻 .. hahaa should be proud selain cikgu addmath, cikgu sekolah memandu jugaa memerlukan kesabaran yg tinggi😂😂.. so you guys out there who will be take a licence I wish you a good luck and for me, it was such a great experience, xoxo.. #manualgang #myjourney #2018 

Comments

Popular posts from this blog

BIORE UV PERFECT PROTECT MILK [REVIEW]

Julie's biscuits Shopping!

GOOD VIRTUES CO . HELPFUL AND DELIGHTFUL (ANTI-DANDRUFF CARE CONDITIONER) REVIEW